keskiviikko 28. joulukuuta 2011

The skeletons in my closet

Olen tyytymätön vartalooni ja elämäntapoihini tästä syystä haluan kääntää uuden luvun elämäni kirjassa.
Mistä kiloni johtuvat? Kolme syytä: parisuhde, kaksi (ihanaa) lasta ja huonot elämäntavat.
Sanottakoon, että parisuhde on tuonut lisää painoa n. 8kg verran, lapset n. 4kg ja huonot elämäntavat sisältyvät noihin.

Mieheni oli ja on cokis addikti, joten voi vaan kuvitella, että yhteen muutettaessa ne cokikset siellä jääkaapissa alkoi houkuttaa ja koukuttaa. Kahden lapsen kanssa laihduttaminen on haasteellista. Olen tunne syöppö! Useinmiten ketutus ja stressi ovat olleet hyviä syitä kaiken moskan syömiseen. Laihdutuksessa olennaista on usein pienten annosten syöminen useasti. Lasten kanssa tämä ei aina toimi ja olen huomannut, että aamupala saattaa venyä turhan myöhäiseksi ja illalla mässään kun en päivällä ole kerinnyt syödä.

Minun paheisiini ei kuulu alkoholi, ei tupakka vaan hyvinvointini laiminlyönti!
ONGELMA: Hei olen Jinx ja minulla on Coca-cola ongelma!
RATKAISU: Tämän pahan tavan yritän korvata hanavedellä.

ONGELMA: Epäterveellisen ruoan syöminen ja ylen syönti.
RATKAISU: Vaihtoterveellisempään ruokaan ja pienempiin annoksiin.

ONGELMA: Liikunnan vähyys.
RATKAISU: Koitetaan tähänkin tehdä parannus.

Nyt kun nämä luurangot on otettu kaapista ulos on aika ottaa ne ensimmäiset askeleet lähemmäs kevyempää ja terveempää vartaloa!

source

Ei kommentteja: