maanantai 2. tammikuuta 2012

Run Forrest run!

5. päivä
Paino (weight) 71.9kg (-2,9kg)

 Paino ei ole laskenut eilisen jälkeen, mutta eipä ole noussutkaan. Se on hyvä asia. Taisin kuitenkin eilen hieman liiotella päivällisen koon kanssa. Oli hirvee nälkä kun tulin tankotanssista, joten tein itselleni 3 munan (sisälsi keltuaisen ja vähän maitoa) munakkaan ja paljon raejuustoa sen kanssa.
Treeneissä jaksoin tehdä asioita niinkuin ennenkin ruokavaliosta riippumatta. pari tuntia ennen treenejä söin rahkaa ja tankkasin koko aamupäivän vettä (yhteensä varmaan litran, mikä on paljon mulle).

Koko dieetin ajan mun olo on ollu ihan normaali...tai oikeastaan parempi. Ei ole nälkä niin usein, toki ruuan yksitoikkoisuus toisinaan hatuttaa. Mun normaaliin päivärytmiin on yleensä kuulunu päikkärit (silloin kun lapsetkin nukkuvat), mutta nyt en ole päikkäreitä juuri kaivannut. Tokihan on tiettyjä aikoja päivästä ku vähän väsyttää ja iltasella väsyttää jo aika paljonkin. Voisin ehkä koittaa muuttaa rytmiäni niin, että menisin viimeistään 22-23 aikaan nukkumaan. Se olisi ehkä fiksua tottua sellaiseen päivärytmiin, sillä maaliskuun alusta mun pitäisi palata takaisin töihin kun äitiysloma loppuu.

Päässäni pyörii myös hulluja ajatuksia juoksu harrastuksen aloittamisesta. Tykkään kyllä liikkua, mutta lähinnä sellaisia lajeja joissa syke ei nouse korkealle (esim. bodypump, ratsastus). "Aika ja palkka juoksee, minä en!" Nyt vaan kummasti olen kattellut keskustelupalstoja, joissa puhutaan juoksun aloittamisesta ja netistä olen kattellut juoksu kenkiä ja trikoita (mahtaisin olla näky). Toden totta tämä hieman huolestuttaa. Olenko nyt oikeasti tehnyt sen päätöksen, että nämä kilot lähtee tavalla tai toisella?
Toisaalta liikunnan lisääminen on ollut tavoitteena koko seurustelun ajan, se kun tipahti radikaalisti heti yhteenmuuton jälkeen. Mutta että juoksu! Give me a break!!!

1 kommentti:

yami kirjoitti...

Moikka!

Pari vuotta sitten minäkin "hurahdin" juoksuun - inhoan nimittäin kävelyä, koska se on niin hidasta. Jos juoksun aloittaminen innostaisi, mutta siihen ei ole tottunut, kannattaa kokeilla tätä ohjelmaa: http://www.pori.fi/vapaa-aika/liikunnanohjaus/juoksukoulu.html. Tavoitteena on päästä nollasta metristä kymmeneen kilometriin välivaiheiden kautta. Mulla se aikanaan toimi loistavasti, vaikkakin loppupään lenkit alkoivat olla rankkoja, koska kunto ei tahtonut oikein nousta samaa vauhtia. Suosittelen kuitenkin! :)

yami